Svininfluensan avklarad!





Jovisst - Jag tog sprutan ... MOT att få svininfluensan, var det tänkt.
Stack på rasten och fixade - görbra - så var det gjort. Denna vecka
hade jag sååååååå mycket på jobbet. Besök från Finland och Norge
som jag skulle ta hand om på tisdagen och landsmöte i 2 dagar...

Jag hann egentligen inte ta sprutan denna vecka heller (fastän jag
tillhör risk gruppen)  - men jag hade astma-känning på morgonen
 och bestämde mig som sagt att åka.
Du borde nog träffa en läkare, sa syster som tog sprutan- som du låter.
Hinner inte - jag får sätta upp en annan tid och dag.
Åker akut om det blir värre - svarade jag käckt!

Jag jobbade på och Chefen kom och tittade och kände mig på pannan
-Oj då - här var det feber... nu får du åka hem. Du är sjuk!
 -Nej då - inte jag! Jag tog ju sprutan nyss. Kan inte vara feber - eller?

Oxh så fick jag åka hem  tidigare än planerat- och jäklar så sjuk jag blev!
 Astma-anfall och över 39 graders feber och frossa. Värk i kroppen... 

Och astman höll i sig - och tog fart -  jag var nära att åka in till sjukhuset.
 Ring efter en amulans, tänkte jag ett tag. Hade glömt mobilen där nere och jag
orkade inte gå...

Anders och barnen bytte däck på Yvettes bil- och fattade inte hur det var ställt
- allt gick så otroligt fort. Till det sämre. Så sjuk var jag inte för en ½ timme
sedan...Då var jag bara lite "vanligt sjuk"

Men, så när jag låg där och andades - eller inte kunde andas
så sa jag till mig själv att sluta löjla mig! Andas riktigt!
Högt sa jag till mig själv i feberyran...
-Andas in - lugnt och fint - BRAAAA!
och på så sätt så lugnade jag mig med att hypervenilera.
Mera Ventolin - och andas lugnt och fint... mera ventolin... och andas lugnt och fint BRAAA


Och så blev det ju lite bättre - och jag bestämde mig att inte säga
hur illa det var... när familjen kom in så blev dom jätte oroliga . Men varför hämtade du oss inte?
Orkade inte...
Men nästa gång om det blir igen, lovade jag mig själv. Då åker jag in till sjukhuset.

Hela veckan har jag varit sjuk - sovit och sovit - orkeslös... Feber upp och ner.Astma.

Och så nu när det är lördag - har jag "bara" astma kvar - med en förskräcklig skräll hosta
Och jag har nu fått ny medecin av doktorn - kortisonspray- som skall göra att
astman och lungorna blir läkta.

-Om du miss sköter dig så här så kan du får KOL!
-Men jag röker inte, svarade jag
- Det kan man få ändå! Rätt medicin  - så blir det bra det här! Även om du bara känner av din astma ibland.



KOL - inte visste jag att man kunde få det - fastän man inte röker.
Hugaligen - tänk er få detta i lungorna - fniss...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0