Gamla flaskor












Foto Lisa Karlsson



Jag har fått för mig att dessa gamla flaskor i trälådor är väldigt
charmiga.
 5 stycken har jag nu... varav 4 är i en tillhärande trälåda.

Det kom sig som så, att jag fick 2 på köpet vid inrop på en
auktion, och på en loppmarknad hemma hos en bonde, stod
2 till i liknade stil och en flaska som inte hade någon korg.
Jag slog till direkt.

Det verkar komma från ett bryggeri som haft sitt säte  i Skene.
Inte långt härifrån alltså.



bild: dengamlaskolan

Vackra flaskor i en gammal korg. Fint!



bild designochsnickarilantligstil


En annan slags flaska med träkorg till - enkel variant.



foto floras kulle


Ett skafferi med gamla flaskor. Visst är det charmigt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0