25 år på KappAhl!


Foto: KappAhl AB / Vintage kollektionen vår 2009


Kan ni tänka er att jag har varit anställd på KappAhl i 25 år idag??

Oj Oj Oj - vad tiden gått fort !!Jag har verkligen stormtrivts på företaget
 och fått göra så många olika saker att det aldrig blivit tråkigt.
Jag tycker det är kul att gå till jobbet varje dag. Det är ett bra betyg.

Jag började min karriär i butiken på Backaplan i Göteborg, där jag jobbade så länge som barnen var små.
Där jobbade hade jag kassatjänst, var med och utvecklade vår nya avdelning som hette Body Zone där vi skulle sälja underkläder, fick åka runt i delar av Sverige och  utbilda perosnalen i BH skola ...



Foto KappAhl AB /Vinage kollektionen vår 2009



Så dök chansen upp att få byta butik, en ny tjänst på Femmanbutiken i Göteborg.
Där fick jag vara med om att sälja Herrkläder på 800 kvm yta - längst ner i källaren .En av de roligaste avdelningarna att vara på.
 Vi var kända för att ge bra service och vara trevliga - så att vi sålde bäst ihela  Sverige var inte så konstigt.          9 anställd bara på herravdelningen en lördag - var inget konstigt.

Nästa steg var att ansvara för  barnavdelningen, det gjorde jag mycket för att vi minskade ytan i femman och blev en 2 plansbutik istället för att ha 3 plan som förr.
Men barnavdelningen hade jag ju inte jobbat på och det var nya storlekar och nya kunder att möta.




Foto: KappAhl AB / Vintage kollektionen vår 2009


Vi skulle få nya kassor på KappAhl och där var jag också med för att påverka och utvecklade systemet. Detta för att göra det så bra som möjligt ur butikens sätt att se innan det lanserades i våra butiker.
 Då fick jag vara en av de perosner som åkte runt och utbildade personalen att lära sig de nya kassorna - och åkte då även till Danmark för att utbilda perosnalen där ( på danska) På den tiden hade  KappAhl dotterbolaget MC Coy, som vi senare sålde.

Efter det passade jag på att ansöka till vår butikschefsutbildning, som jag blev antagen på direkt.
KappAhl satsar mycket på sin personal inom företaget - och den som vill kan få chansen.. 




Foto KappAhl AB / Vintage kollektionen vår 2009


Jag blev i stort sett direkt tillfrågad om jag skulle kunna börja på huvud kontoret - en tjänst som inte fanns men där man skulle se om butikerna sålde olika varor på REAn... och hur vi skulle jobba med REA framöver.
Samt så skulle jag se om butikerna fick lagom med volymer till våra utskick.

 Jobbet innebar att jag bla åkte runt  i hela Sverige och lyssnade på vår personal och våra kunder. Där kom min nuvarande tjänst att födas.
Att förmedla till inköp vad våra kunder vill ha - och om vi missat att köpa in något snabbt. Färger eller plagg...
Idag jobbar jag på KappAhl Retail Sverige mot våra Svenska butiker - och förmedlar vad man säger om sortimentet till våra inköpare.
Jag har också marknad som en del i tjänsten där jag redovisar och håller koll på våra annonser och aktiviteter.
Är det någon kund som är missnäjd eller nöjd - så får jag ta hand om deras mail eller telefonsamtal.

Med andra ord - mitt jobb är jättekul, omväxlande och stimulerande, då man kan vara med och påverka.
Jag tror jag stannar ett tag till."smile"




 



Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

GRATTIS Lisa! Du skall veta att jag alltid har varit stolt över att ha en så duktig o kreativ brorsdotter.Blir du hedrad med guldklocka nu efter 25år eller kanske en semestervecka i värmen?

Grattis o kram.Marie.

2009-09-02 @ 22:11:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Charlotta

GRATTIS GRATTIS! DET ÄR MYCKET OVANLIGT I DAGENS VÄRLD ATT MAN HAR JOBBAT MERA ÄN 5ÅR PÅ SAMMA STÄLLET OCH 10ÅR ÄR MYCKET MEN 25ÅR ÄR FANTASTISKT! SÅ

GRATTIS GRATTIS OCH KRAM KRAM!

Charlotta

2009-09-03 @ 10:23:24
URL: http://ninni.digiherb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0