Nu är semestern snart slut


Bild: trettioarsfest.wordpress

Nu är snart den 4 veckor långa semestern snart slut.
Oj Oj Oj vad tiden går fort när man har kul

Tillbaka till verkligheten och klädesbranchen.
Jobbar på KappAhls huvudkontor - vilket jag älskar. Ett mycket roligt och omväxlande jobb.

KappAhl startade  sin resa på 50 talet med Per-Olof Ahl på Omvägen i Mölndal 1953
Låga priser och bra kvalitet får kunder att köa i timmar för att köpa kappor , och varje dags säljs ca 400 stycken!
Bra förebild!


bild:  företagsamheten .se  Per-olof Ahl




Kommentarer
Postat av: Poppins

Jag har en vecka kvar att njuta av! Det blir tufft att börja jobba igen även om jag också trivs på mitt arbete. Men det känns så låååångt till nästa semester.

2009-08-10 @ 09:02:15
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Marie Nilsson

Nostalgi,kommer ihåg första vintern när jag börjat skolan.Mamma hade en väninna som bodde på Omvägen.Hon berättade om dom långa köerna o vi fick också reklam från Kapp-Ahl som inte var så vanligt på den tiden.Mamma köpte en ljusblå vinterjacka i poplin med teddyfoder i som jag blev väldigt glad för.Att jag sedan åkte kana ner för ett isigt berg o fördärvade jackan är en annan historia.

Kram faster Ri.

2009-08-10 @ 12:22:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0