Jag samlar på sand


Bild: pandurohobby.se


bild: travelblog.org

Är det någon som hört talas om detta?
 Jag samlar på sand! Idén kom från min pappas fästmö som samlar på sand från alla världens hörn. I små söta glasflaskor eller burkar. Jag fastnade också för denna ide´och tyckte det verkade kul...
Vet ni så många olika sand sorter det finns - och hur olika sand kan se ut?
Helt fantastiskt! Svart , rosa, vit beige... och alla sorters kulörer...

Jag har sand från 20 olika platser...världen över - och då har jag själv nästan aldrig varit utomlands...
När någon reser iväg på olika semestrar så tar dom snällt med sig lite sand i en påse.
Och söta flaskor kan man köpa på loppis eller på Balders hage!  Jag har inte så många fina flaskor ännu, men jag tittar och letar om jag är ute... alltid dyker det upp någon.



bild personalchef.nu






Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

Hej Lisa!Här är en till,inspirerad av samma person.Bara från Skiatos stränder har jag fyra olika sorter sand.-Jaså,du har också hittat till Balders hage.Jag har inte varit i den i Göteborg men den i Alingsås missar jag aldrig när jag är där vilket har varit ganska ofta under 21år.

Kram Marie.Ps Anders ringde precis från Djiboti,hade varma hälsningar.

2009-08-17 @ 13:57:51
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0